plug.jpg

ComponentManager

Image

De Component Manager is verbonden met het planningsbord en biedt de mogelijkheid om de nodige grondstoffen voor uw productieproces te beheren en te reserveren. Door deze tool is men in staat maximaal rendement te halen uit de nodige grondstoffen door een betere reservering en toewijzing aan de orders. Het resultaat omvat ook de tekorten om de volledige behoefte af te dekken, en toewijzing van stock tot op het laagste niveau is automatisch mogelijk.

Features

  • Beheer van Bill-of-Material op een dynamische manier. Naast de rechtstreekse koppeling tussen grondstoffen en te produceren product, bestaat ook de mogelijkheid om bepaalde grondstoffen te groeperen in categorieën om zo de keuze van component te laten bepalen door de aanwezige voorraad. Dit kan met of zonder integratie van een aanwezig ERP systeem.
  • De mogelijkheid bestaat ook om verschillende varianten binnen de stuklijst op te definiëren. Zo kan men door grondstoffen te combineren tot het gewenste resultaat komen. Onze software engine gaat op zoek naar de beste combinatie om maximale afdekking te verkrijgen van de geselecteerde orders. Dit kan een positief effect hebben op het bestelgedrag en werkkapitaal.
  • Reservatie van de grondstoffen aan de verschillende orders. De diverse voorraden worden in detail toegewezen aan de orders. Deze reservatie kan gedeeltelijk gebeuren, of men reserveert volledige stockunits. Dit gedrag configureerbaar per materiaalsoort.
  • Toekenning van de loten/dragers (specifieke stockelementen) aan deze reservaties als laatste voorbereiding voor productie. Aanvoerlijsten zijn het resultaat van deze stap binnen het proces.
  • Berekening van de tekorten en aanbeveling tot aankoop (houdt rekening met behoefte binnen de orders, aanwezige voorraden, openstaande hoeveelheden op aankooporders en aanbiedingen). Door de koppeling met de planning worden alle orders nagekeken en gereserveerd. Waar tekorten zijn, stelt het systeem voor om extra aan te kopen.
  • Manuele aanpassingen aan deze automatische reserveringen zijn mogelijk om bepaalde problemen qua stock (beschadiging, verlies, …) op te vangen. Om de verantwoordelijken de mogelijkheid te geven om in uitzonderlijke gevallen in te grijpen, kan men op een eenvoudige manier overgaan tot het zelf toewijzen van producten en stocks.


Image

Waarom Orbitus?

  • Uniek & efficiënt grafisch planningsbord – glashelder en eenvoudig
  • Volledige integratie tussen planning, werkvloer en magazijn – data integratie ten top.
  • MES & WMS binnen dezelfde database voor maximaal rendement en traceability – alle data onmiddellijk toegankelijk
  • Real time rendementsmeting en rapportering door directe machinekoppeling voor automatische datacaptatie – correcte en onafhankelijke data met weinig inspanning
  • Sterke integratie met ERP – nauwe interfacing met SAP
  • Meer dan 10 jaar ervaring binnen diverse industriële omgevingen

Meer over ons
Neem vrijblijvend contact op